sobota 12. novembra 2016

Recenzia: Osho- Meditácia pre zaneprázdnených

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt osho meditacia pre zaneprázdnených
V tejto recenzií sa chcem venovať knihe od Osha, ktorý je pre mňa absolútnou novinkou. Preto si o ňom na začiatku niečo povieme.

Narodil sa ako
Rajneesh Chandra Mohan Jain v roku 1931 (India). Bol duchovným učiteľom, mystikom a guru. Neskôr o sebe tvrdil , že po celoživotnom snažení, konečne dosiahol osvietenie. Nejaký čas žil v Amerike, kde pôsobil ako rečník a učiteľ. Bol kritizovaný za svoje kontroverzné názory a za svoj život v prepychu. (Vlastnil zbierku vyše 90-tich rolls-royceov). Po deportácií z Ameriky v roku 1990 umiera na následky HIV, cukrovky a chronického stresu.

Pod menom tohto duchovného učiteľa vyšiel už nespočet kníh, najmä o meditácií, láske k životu, oslobodení ducha atď.
Ja som sa dostala ku knihe Meditácia pre zaneprázdnených. Zámerom tejto publikácie je naučiť čitateľov, ako odbúrať stres, ak na meditovanie nemáte čas.
Kniha Začína akýmsi predslovom, a pokračuje vačšími celkami, rozdelenými na podkapitoly, ako trebárs: Vybočte zo starých koľají, Opustite nepokoj či Vnútorný úsmev. V mnohých ohľadoch je kniha veľmi dobrá a múdro napísaná. Autor má pravdu najma v tom že  dnešná spoločnosť žije príliš rýchlo, a pomaly nemáme čas sa ani nadýchnuť, nie to ešte meditovať. Zároven sa vám však snaží ukázať, že meditácia je uskutočniteľná  v rôznych situáciách, a nie len na vrchole Himalájí, či u vás doma v obývačke. Dokonca píše o meditácií  počas letu lietadlom, čo vraj kvôli narastajúcej nadmorskej výške priaznivo vplýva na vaše sústredenie.
Ukazuje vám ako sa môžete uvoľniť pri práci, či v inej stresujúcej činnosti.

Ja sama pravidelne meditujem a som veľkým zástancom meditácie. Ten kto to nikdy nevyskúšal, nevie o čo prichádza a vie len. Kritika takýchto ľudí je teda neopodstatnená a hlášky ako napr. že meditácia je strata času sú len výrokom neskúsených jedincov. Meditácia má nespočet výhod a okrem toho že vám veľmi pomáha sústrediť sa,
pomaly začnete vidieť svet inými očami. Myslíte pozitívne a situácie, ktoré ostatných ľudí stresujú, s vami ani nepohnú. Viem o čom hovorím, ak poviem že 15 minút vášho voľného času stráveného meditáciou vám neublíži. Práve naopak. Kniha je plná múdrych myšlienok a je to také oddychové čítanie.

Anotácia
,,Život je nekonečný, a preto si myslím, že musí byť nedokonalý. Nedokonalosť je absolútne prirodzeným javom. Snaha o perfekcionizmus vás môže priviesť akurát tak k psychiatrovi – nie je zdravá, ale napriek tomu vás všetci nútia, aby ste boli dokonalí. Prijmite sa takí, akí ste práve v tomto okamihu a neporovnávajte sa viac s dokonalosťou budúcnosti, ani s jej ideálmi. Prestaňte si predstavovať, akí by ste mali byť – práve tam pramení vaša choroba."

Knihu na zrecenzovanie my posktol : Citadella.sk

V ponuke aj na Martinus.sk