sobota 10. decembra 2016

The Little Prince - Malá-veľká knižka


Pamätám si, ako som ako dieťa sedela v sobotu ráno pri televízore, a nevedela som sa nabažiť rozprávok, vysielaných už v skorých ranných hodinách. Video-kazety a STV-čka proste mali svoje čaro a ja som sa každý víkend plná očakávania usadila 30 centimetrov od obrazovky, aby mi neušla ani jedna časť Gumkáčov, Toma a Jerryho či Káčerova. Postupom času som objavila stanicu Minimax a začala som frčať na modernejších rozprávkach s úžasnou grafikou a perfektnými zvučkami, ktoré som postupom času vedela naspamäť. Jednou z mojich obľúbených bola aj animovaná verzia rozprávky Malý princ. Očarujúce zábery plné fantázie som hltala svojimi detskými očami. Postupom času, a hlavne po prečítaní knihy som si uvedomila jednu vec. Rozdiel v chápaní sveta očami detí a očami dospelých je priam gigantický.
Práve na toto sa snaží poukázať autor príbehu o Malom princovi. Zatiaľ čo dospelý vidia len povrchnú stránku  veci, deti sa dívajú do hĺbky a všímajú si detaily, vytvárajú si predstavy a fantázie. Knižku som čítala v angličtine no aj napriek tomu sa mi čítala veľmi ľahko. Som ten typ knihomoľa, čo sa rád zamýšľa nad každou vetou či slovným spojením v knihách akou je táto. Dôležitou súčasťou knihy sú autorove ilustrácie. Nejde o žiadnu prácu profi grafika, ani nejakého umelca, no sú veľmi dôležité pre ešte lepšie pochopenie príbehu a samotnej Exupéryho myšlienky.

Táto knižka mi dala naozaj veľmi veľa a odporúčam ju všetkým generáciám, aj tým najnáročnejším čitateľom. V kníhkupectvách nájdete množstvo vydaní tejto múdrej knižočky vrátane antistresovej omaľovánky, či leporela pre najmenších nadšencov. Mne najviac padla do oka táto verzia v angličtine v kníhkupectve Martinus.

1 komentár:

  1. Ja som veľmi rada, že som ju dostala do vienka pred niekoľkými rokmi. Veľmi rada sa k nej vždy vrátim ʕ•́ᴥ•̀ʔっ

    * Blog de la Licorne *

    OdpovedaťOdstrániť