pondelok 11. júla 2016

Rozhovor: Vladimíra Šebová



Ahoj knihomoli :-) Už ste asi boli celý netrpezlivý a zvedavý, čo som vám to znova prichystala. Tentokrát vám prinášam rozhovor so spisovateľkou Vladimírou Šebovou, ktorá nám priblížila svet Insomnikov, vo svojej prvej fikcií s názvom Insomnia. Verím že mnohý z vás ju už čítali alebo ešte len budú a som si istá že sa vám bude páčiť :-)  Tak si teda užite rozhovor, dúfam že budete spokojný a do komentára pod príspevok nezabudnite napísať niečo pekné, či už k rozhovoru alebo konkrétne ku knihe :-) 

1.Kniha Insomnia  je knihou s veľmi nezvyčajným no o to zaujímavejším  námetom. Čo ťa inšpirovalo k písaniu práve o ľuďoch bez spánku ?

Odmalička som chodievala veľmi neskoro spať, vždy som bola viac nočná sova ako ranné vtáča (zmeškať autobus do školy nebol nikdy problém:-)))). Pred nejakou dobou som sedela pri svojom notebooku, boli asi dve hodiny v noci a ja som bola ospalá. Hovorila som si, že by som už mala ísť spať, ale zároveň som si spomenula, čo všetko som v ten deň nestihla... A vtedy mi to napadlo: "Čo ak by som nemusela spať?" Začala som sa pohrávať s otázkou totálnej nespavosti... a už to išlo :-) Bola som taká zvedavá, aký by to bol život, že som vytvorila svet insomnikov, aby som to zistila. A tiež ako fanúšik sci-fi som chcela vedieť, čo všetko by s tým ešte mohlo prísť...


2.Na tvojej oficiálnej stránke môžu fanúšikovia nájsť najmä knihy o zdravej výžive, motivačné články či dokonca aplikáciu. Prečo si začala s písaním práve o týchto témach?

Začalo to celkom jednoducho - čítaním :-) Čítala som knihy o osobnostnom rozvoji, motivácii... a veľmi mi pomohli. Posunuli ma niekam inam. Začala som o týchto témach písať a časom sa pridali aj články o zdraví, nakoľko sa stravujem vegánsky, čo často vyvoláva otázky. Bol to postupný proces toho, čo som čítala, ako som žila a čo som chcela posunúť druhým ľuďom, aby som im pomohla.


3. Ako autorka si sa určite musela vžívať do kože svojich postáv. Vedela by si si predstaviť svoj život ako insomnik?

Páčilo by sa mi nebyť unavená či ospalá a niekedy by sa mi naozaj hodilo nepotrebovať spať (práve teraz keď píšem pokračovanie Insomnie:-)), ale spánok milujem. A som v ňom naozaj dobrá!!:-))


4.Vždy si chcela byť spisovateľkou ?  Ktoré bolo tvoje vysnívané povolanie v detstve?

Úprimne, nikdy som nevedela, čím chcem byť, "keď budem veľká". Skúsila som mnoho smerov - písala som články o osobnom rozvoji, priamy predaj, bola som šéfredaktorou magazínu, chodila som na univerzitu, kde som študovala pedagogiku (anglický a nemecký jazyk), bola som zamestnaná ako asistentka, mala som eshop s oblečením i s knihami, venovala som sa manikúre a vizážistike, dokonca som bola finalistkou na súťaži krásy:-))) Mnohé tieto skúsenosti pre mňa boli ako mantinely, ktoré ma odrazili a zároveň posunuli - ukázali mi, kadiaľ chcem ísť a kadiaľ nie. Boli to cenné skúsenosti, za ktoré som vďačná. Celú dobu som ale stále niečo písala a keď sa na to spätne pozriem, všetko to smerovalo k profesii spisovateľky.


5.Plánuješ sa naplno venovať písaniu alebo berieš písanie ako koníček popri inom povolaní ?

Počas písania knihy Insomnia som si uvedomila, že toto je to, čomu sa chcem venovať, takže písanie beriem ako profesiu. Som otvorená i ďalším projektom, ale toto je moja kotva.


6.Na tvojej stránke som sa dočítala že Insomnia je prvou časťou trilógie. Zrejme už usilovne pracuješ na pokračovaní. Insomnia má veľmi dobré hodnotenia a veľa fanúšikov ktorí určite dúfajú, že neostaneš len pri tejto trilógií. Plánuješ aj ďalšie knihy alebo dávaš za písaním fikcie bodku?

Určite plánujem v písaní fikcie pokračovať aj po skončení celej trilógie. Už teraz mám rozpracovaných niekoľko nápadov na ďalšie knihy.



7. Články o zdraví a potom fikcia. Prečo táto zmena ?

Dlho som sa pohrávala s myšlienkou, že začnem písať fikciu, ale stále som to odkladala. Mala som pocit, že ani neviem, o čom by som písala, kde mám začať, či to bude dobré... Bolo to mnoho otázok, mnoho obáv. A potom som si sadla, začala som písať a viac som sa nevedela zastaviť.


8.Ako tráviš svoj voľný čas?

Čítam, pozerám seriály a filmy, hrám videohry, rada sa prechádzam...  A píšem - písanie je pre mňa nielen prácou, ale i zábavou.


9.Ako spisovateľka máš určite rada knihy. Povedala by si nám pár tvojich najobľúbenejších kníh alebo autorov ?

Spýtajte sa spisovateľa na obľúbené knihy a autorov a on bude rozprávať hodiny:-))) Ale dám to stručne. Od detstva zbožňujem knihy o Harrym Potterovi - je to taká moja srdcovka a zároveň je J.K.Rowling inšpiráciou. Vidím samu seba v 70-tke sedieť v kresle s knihou v ruke ako sa pod neviditeľným plášťom motám Rokfortom po tisíci krát :-) Čítam rada a čítam tri typy kníh - osobný rozvoj, klasickú fikciu a modernú fikciu. Z autorov osobného rozvoja mám rada autorov ako je Randy Gage, Napoleon Hill, Osho, James Allen, zo slovenskej tvorby môžem odporučiť Petra Sasína. Z modernej fikcie ma v poslednej dobe zaujal A.G. Riddle - Atlantský gén (trilógia), Claire North - Prvých 15 životov Harryho Augusta, rada tiež čítam Dana Browna. Z klasiky Oscar Wilde - Portrét Doriana Graya, Lewis Carroll - Alica v krajine zázrakov, George Orwell - 1984. A niekedy si tiež prečítam niečo, čo by som vôbec nečítala - len tak zo zvedavosti dám knihe šancu :-) A často som milo prekvapená. Za minulý rok som prečítala 40 kníh, tento rok je ten počet o dosť menší, pretože mi veľa času zaberá písanie, ale vždy mám niečo rozčítané.


10.Asi je to predčasná otázka no mohla by si nám prezradiť kedy môžeme očakávať pokračovanie trilógie Insomnia ?

Pokračovanie Insomnie môžete očakávať ešte tento rok - predpokladaný termín je prelom jesene a zimy 2016 :-) Ďakujem za rozhovor.


Autorke ďakujem a knihu určite si Insomniu nezabudnite prečítať ! :-) 
 Ak by to niekto z vás nevydržal do najbližšieho kníhkupectva nájdete ju aj v ponuke e-kníhkupectva Martinus.sk



-CAMERON-
                                                                         

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára