nedeľa 25. decembra 2016

Príbeh Santa Clausa

A máme tu vianoce !!! 🎄🎄🎄 Šalátu mám už plné zuby, všetci sa len tak povaľujú a vymýšľajú čo neproduktívne by ešte mohli robiť. No a ja som si niekde v mojich zaprášených spomienkach na vianoce z detstva vybavila jednu knižku. Pre mňa je to veľmi špeciálna knižka, práve pre to že je to jedna z prvých kníh, na ktoré sa pamätám. Aj keď len veľmi hmlisto, no doteraz si v hlave dokážem vybaviť zvukovú stopu a pocity ktoré som mala keď mi z nej čítali. Tak som voľky-nevoľky vstala z postele, poslúchnuc svoje podvedomie ktoré prahlo po nostalgií, a túto "špeci" knižku som vyhrabala  z jedného zo zabudnutých zákutí police s detskými knižkami. 


Kniha bola napísaná podľa knihy The Night Before Christmas, ktorú napísal Clement C. Moore. Preložené z anglického originálu The Story of Santa Claus. Autor sa narodil 15. júla 1779 v New Yorku. Kniha bola zo začiatku publikovaná anonymne. Stala sa jednou z prvých diel svojho druhu napísaná americkým autorom. Jednou z najväčších predností najaktuálnejšieho vydania tejto knihy sú nádherné ilustrácie Scotta Gustafsona, plné vianočných motívov, škriatkov, zasnežených zákutí Laponska, či  maľby miestností plných darčekov, z ktorých priam sála teplo domova a vianočná atmosféra. Knižka obsahuje tiež úžasnú mapu severného pólu, nespočet veršíkov a rečňovaniek. 
 Príbeh začína úvodom z pera akéhosi škriatka Pierka, ktorého Santa Claus požiadal o spísanie jeho príbehu. Knižka prechádza rozprávaním o tom, ako Santa spolu s manželkou žijú chudobne, no v skutočnosti sa cítia bohatí, hlavne pre svoju radosť z obdarovania detí. Rozpráva o tom ako Santa vyrába hračky z borovicových polienok, aby ich potom mohol darovať chudobným deťom. Každá strana obsahuje minimum textu, ostatný priestor je vyplnený úžasnou ilustráciou, ktorá len málokedy potrebuje komentár pre pochopenie deja.

Anotácia:
Kde bolo, tam bolo, bolo raz jedno mesto, kde žil výrobca hračiek, ktorý sa volal Nicholas Claus. Býval so svojou ženou v útulnom trojizbovom domčeku s malou dielňou. V nej ujo Claus vyrábal pekné hračky a jeho žena na ne šila šatôčky. Hoci jednostaj pracovali,boli chudobní. Obyvatelia mesta kupovali hračky pre svoje deti len na Vianoce. Clausovci sa však mali veľmi radi a napriek chudobe sa cítili bohatí. Ujo Claus zistil, aký je vlastne bohatý v jedno chladné zimné popoludnie. Bolo to pár týždňov pred Vianocami... 
Moja knižka je momentálne v dosť zlom stave. Tak som sa zo zvedavosti pozrela do všetkých e-kníhkupectiev a nič. Totálne vypredaná. To je vážne škoda. Ak by som hľadala vianočný darček pre dieťa, určite by som po nej siahla. Možno by ste ju ešte našli v nejakých antikvariátoch. Tak si idem spraviť čaj a môžem ju zreparovať. 🎄😃😃 Pekné sviatky všetkým ! 
-CAMERON-


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára